loading...
سپاهان
سپاهانی بازدید : 940 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
دیدار پایانی جام حذفی فوتبال 
پرسپولیس ۲(۲) - سپاهان ۲(۴) 
ورزشگاه: آزادی تهران 
تعداد تماشاگر: ۹۰ هزار نفر 
گل‌ها: کریم انصاری فرد(۲۴) و محمد نوری(۹۸) برای پرسپولیس و جواهیر سوکای(۵۹) و محمد غلامی(۱۰۶) برای سپاهان 
اخطارها: رضا حقیقی، محمد نوری و حسین ماهینی از پرسپولیس- محمدرضا خلعتبری از سپاهان 
پرسپولیس: نیلسون، جلال حسینی، غلامرضا رضایی(۱۱۶- مهدی مهدوی کیا)، علی کریمی(۸۵- میثم نقی زاده)، محمد نوری، کریم انصاری فرد(۵۰- هادی نوروزی)، عادل کلاه کج، امیرحسین فشنگچی، حسین ماهینی، محسن بنگر و رضا حقیقی. 
سرمربى: یحیی گل محمدی 
سپاهان: شهاب گردان، اروین بولکو، علی احمدی، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، میلان سوشاک، امین جهان عالیان(۶۴- رادومیر جالوویچ)، حسین پاپی، محرم نویدکیا(احسان حاج صفی)، جواهیر سوکای(۶۹- محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری. 
سرمربى: زلاتکو کرانچار 
کادر داوری: علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر، رضا سخندان و محمدرضا اکبریان. 
ناظر: یدالله سلیمانی 
ناظر ویژه: حسین عسگری 
شرح بازی: 
پرسپولیس و سپاهان برای مشخص شدن قهرمان بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال در ورزشگاه آزادی تهران در حضور ۹۰ هزار نفر در حالی به مصاف هم می‌رفتند که برای کسب جام در این فصل امیدهای زیادی به جام حذفی داشتند. 
بازی در حالی آغاز شد که دو تیم چندان علاقه ای به حمله کردن از خود نشان نمی‌دادند و بیشتر به ارزیابی تیم مقابل می‌پرداختند. 
پس از ۱۵ دقیقه نخست که آرام و متعادل دنبال شد این پرسپولیس بود که کم کم حملات خود را طرح ریزی کرد تا بالاخره در دقیقه ۲۴ روی فرصت طلبی انصاری فرد به گل اول بازی رسید. 
پس از گل انصاری فرد این سپاهانی‌ها بودند که برای جبران گل خورده تا پایان نیمه اول فشارهای خود را روی دروازه تیم میزبان بیشتر کردند اما دفاع مستحکم پرسپولیس که با هافبک دفاعی مانند حقیقی مستحکم تر هم شده بود اجازه ایجاد موقعیت چندان خطرناکی به سپاهانی‌ها نداد. 
در نیمه دوم همانند دقایق پایانی نیمه نخست این سپاهان بود که برای جبران گل خورده به سمت دروازه پرسپولیس فشار می‌آورد. اما وقتی گل محمدی دید حملات سپاهان چندان زهر دار نیست یک مهاجم تازه نفس را به جای کریم انصاری فرد به میدان آورد تا شاید روی ضد حملات و سرعت او گل دوم را هم به ثمر برسانند. 
اما معادلات برای پرسپولیس زمانی پیچیده شد که حسین ماهینی اشتباه کرد و جواهیر سوکایی که لحظاتی قبل باید تعویض می‌شد گل تساوی را به ثمر رساند. 
در ادامه بازی باید حکم به برتری سپاهان از لحاظ ایجاد موقعیت داد زیرا پرسپولیس با بیرون کشیدن انصاری فرد و اضافه کردن نوروزی عملاً بار هجومی خود را کاهش داده بود. 
هرچند بازی در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی انجامید اما سپاهانی‌ها موقعیت‌های بسیار خوبی را توسط نویدکیا از دست داده بودند. 
در شروع وقت‌های اضافه سپاهان بیشتر از پرسپولیس میل به هجوم داشت اما این محمد نوری بود که مانند دو دیدار قبلی پرسپولیس در جام حذفی گل مهمی را برای پرسپولیس به ثمر رساند تا پرسپولیسی‌ها به کسب جام نزدیک شود. 
اما همانند دو نیمه عادی مسابقه باز هم این سپاهانی‌ها بودند که در نیمه دوم وقت های اضافه خیلی زود به گل تساوی رسیدند و این بار این غلامی بود که پیام آور شادی برای سپاهانی‌ها بود. 
پس از این گل می‌شد حدس زد که دو تیم راضی باشند تا کار به ضربات پنالتی بکشد. همینطور هم شد و پس از یک بازی متعادل در دقایق باقیمانده کار به ضیافت پنالتی ها کشیده شد. 
شرح گل‌ها: 
۱-۰(پرسپولیس- ۲۴): انصاری فرد از عمق دفاع سپاهان حرکت کرد و پس از پشت سر گذاشتن سوشاک در موقعیت تک به تک با گردان با ضربه دقیق گل اول بازی را به ثمر رساند. 
۱-۱(سپاهان- ۵۹): وقتی در محوطه جریمه پرسپولیس ماهینی خیلی ریلکس در حال پاس دادن توپ به نیلسون بود سوکای خیلی بی سر و صدا او را تعقیب می‌کرد و در پایان هم با پاس آرام ماهینی با نیلسون تک به تک شد تا دروازه پرسپولیس را از زاویه بسته باز کند. 
۲-۱(پرسپولیس- ۹۸): نوروزی توپ را پشت محوطه جریمه سپاهان ارسال کرد تا رضایی با سر توپ را برای نوری بکارد و او در موقعیت تک به تک گل برتری پرسپولیس را به ثمر برساند. 
۲-۲(سپاهان- ۱۰۶): پاس جالوویچ در محوطه جریمه غلامی را صاحب توپ کرد تا او با شوتی محکم دروازه پرسپولیس را از زاویه نه چندان راحت باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. 
ضربات پنالتی
پنالتی اول پرسپولیس(هادی نوروزی): به بیرون می‌زند! هرچند گردان هم جهت را درست تشخیص داده بود. 
پنالتی اول سپاهان(اروین بولکو): گل! وسط دروازه، نیلسون هم به سمت چپش شیرجه زد. 
پنالتی دوم پرسپولیس(حسین ماهینی): گل بر خلاف جهت گردان در سمت راست. 
پنالتی دوم سپاهان(محمدرضا خلعتبری): توی دروازه! با وجود درست تشخیص دادن جهت توسط نیلسون و شیرجه به سمت راستش. 
پنلاتی سوم پرسپولیس(علیرضا حقیقی): باز هم به بیرون می‌زند. این پنالتی آسمان ورزشگاه آزادی را شکافت. 
پنالتی سوم سپاهان(امید ابراهیمی): گل! بر خلاف جهت شیرجه نیلسون ابراهیمی به سمت راست زد و گل شد. 
پنالتی چهارم پرسپولیس( میثم نقی زاده): گل! بر خلاف جهت شیرجه گردان؛ سمت راست و گل. 
پنالتی چهارم سپاهان(احسان حاج صفی): گل و این هم قهرمان بیست ششمین دوره جام حذفی. سپاهان. 
دقایق حساس: 
دقیقه ۱۳- فرار و شوت کریم انصاری فر در داخل محوطه جریمه سپاهان با اختلاف زیادی تاق آسمان را شکافت.
دقیقه ۴۹- شوت سوکای از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف نه چندان زیاد به بیرون رفت. 
دقیقه ۵۴- بولکو از سمت راست محوطه جریمه به داخل محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کرد و پاس عرضی را در نزدیکی محوطه شش قدم برای سوکای ارسال کرد اما ضربه نهایی سوکای با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا جدی ترین موقعیت سپاهان تا این دقیقه از دست برود. 
دقیقه ۶۴- در شلوغی محوطه جریمه نویدکیا شوت آهسته را به سمت دروازه نیلسون زد که با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. 
دقیقه ۷۶- در موقعیتی مناسب نوروزی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه خطرناکی به سمت دروازه سپاهان زد که با واکنش گردان راهی کرنر شد. 
دقیقه ۹۶- شوت نوروزی با برخورد به مدافع سپاهان نزدیک بود وارد دروازه شود اما گردان هوشیار بود و با تغییر مسیر توپ را مهار کرد. 
دقیقه ۱۰۲- ضربه سر محسن بنگر با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت. 
اتفاق ویژه: 
در روزی که سپاهان لیگ برتر را در طول بازی پایانی با پرسپولیس از دست داده بود عادل فردوسی پور لحظه شماری می‌کرد که بگوید سپاهان در یک روز دو جام را تسلیم سرخابی‌ها کرد اما این طلایی پوشان بودند که با وجود اینکه دوبار در طول بازی عقب افتادند در ضربات پنالتی از میزبان خود بردند و برای چهارمین سال پیاپی با جام به اصفهان بیایند و سپاهان هم حالا حالاها قهرمان باشد! 
بهترین بازیکن: 
نمی‌توان بازیکن شاخصی را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد اما امید ابراهیمی، جلال حسینی و اروین بولکو در طول بازی نمایش خوبی از خود نشان دادند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فوتبال طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 343
  • بازدید سال : 2,651
  • بازدید کلی : 110,176
  • کدهای اختصاصی

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


    برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


    دریافت كد گالری عكس در وب

    
    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک