loading...
سپاهان
سپاهانی بازدید : 1665 جمعه 20 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

هفته سی و چهارم لیگ برتر فوتبال 
ورزشگاه: فولادشهر 
تماشاگر: 6 هزار نفر 
گل‌ها: میلاد میداودی(۱۸) و امجد شکوه مقام(۴۱) برای آلومینیوم و محمدرضا خلعتبری(۲۸ و ۵۵) برای سپاهان 
اخطارها: مجتبی روشنگر و ابراهیم ابرقویی از آلومینیوم 
اخراج: احسان حاج صفی(۴۵) 
سپاهان: شهاب گردان، حسن جعفری، اروین بولکو، فرشید طالبی، میلان سوشاک، محسن ایران نژاد، احسان حاج صفی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری، محمد غلامی(۷۶- جواهیر سوکای)، رادومیر جالوویچ(۶۴- امین جهان عالیان) 
سرمربى: زلاتکو کرانچار 
آلومینیوم هرمزگان: مجتبی روشنگر، وحید عسگری(۳۹- ابراهیم ابرقویی)، بهنام داداشوند(۷۵- مجتبی زارعی)، مهدی سیفی(۶۳- ایمون زاید)، محمد استنبولی، رسول پیرزاده، میثم مجیدی، محمود تیغ نورد، محمد رضا ناصحی، امجد شکوه مقام و میلاد میداوودی 
سرمربى: پرویز مظلومی 
کادر داوری: محسن قهرمانی – محمدرضا منصوری – حمید غمزه – امیرحسین فتاحی – ناظر: سعید بطحایی
شرح بازی: 
سپاهان و آلومینیوم در حالی به مصاف هم می رفتند که در یک سو سپاهان برای تثبیت مقام نایب قهرمانی خود نیاز به ۳ امتیاز این دیدار داشت و در سوی دیگر آلومینیوم برای زنده نگه داشتن امید خود برای سقوط نکردن باید هر ۳ امتیاز دیدار با سپاهان را می گرفت. 
آلومینیوم همانطور که انتظار می رفت دیدار را انتحاری آغاز کرد و نزدیک بود در همان دقایق نخست به گل برسد اما واکنش زیبای گردان از این اتفاق جلوگیری کرد. 
در ادامه بازیکنان سپاهان به خود آمدند و یکی دو حمله خطرناک روی دروازه آلومینیوم ترتیب دادند اما آنها هم در به ثمر رساندن گل ناکام بودند تا در همین حین آلومینیوم روی یک ضد حمله و در میان غافلگیری مدافعان سپاهان گل اول بازی را به ثمر برساند. 
برتری آلومینیوم البته چندان پایدار نبود و آنها ۱۰ دقیقه بعد با گلی که محمدرضا خلعتبری به ثمر رساند پیروزی را با تساوی عوض کردند. 
در حالی که همه منتظر پایان بازی در نیمه نخست بودند دو اتفاق مهم افتاد، ابتدا آلومینیوم با شوت از راه دور شکوه مقام به گل رسید و سپس احسان حاج صفی با خطای خشنی که روی بازیکن آلومینیوم انجام داد به طور مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. 
در نیمه دوم سپاهانی ها که نمی خواستند در آخرین بازی خود در لیگ دوازدهم بازنده باشند و با مقام سومی فصل را تمام کنند جعفری، دفاع راست خود را یک خط جلوتر بردند تا یک نفر کمتر بودن آنها در خط هافبک جبران شود. 
این تاکتیک سپاهانی با بازی هجومی آنها در شروع نیمه دوم جواب داد و در دقیقه ۵۵ با خطایی که دروازه بان آلومینیوم روی جالوویچ انجام داد داور نقطه پنالتی را نشان داد تا خلعتبری از روی نقطه پنالتی باز هم کار را به تساوی بکشاند. 
پس از این گل آلومینیوم که نتیجه ای جز پیروزی راضی‌اش نمی کرد با اضافه کردن یک مهاجم یعنی ایمون زاید به سمت دروازه سپاهان فشارهای خود را بیشتر کردند. 
آنها که دقایقی بعد مجتبی زارعی را نیز به جمع مهاجمان خود اضافه کردند بدشانس بودند که باز هم نتوانستند دفاع متزلزل سپاهان را مغلوب کنند و گل برتری را به ثمر برسانند. 
البته در این بین سپاهان که برای تثبیت نایب قهرمانی خود به پیروزی احتیاج داشت از هجوم به سمت دروازه مهمان غافل نبود اما تیم اصفهانی نتوانست در این دقایق کاری از پیش ببرد.
سپاهانی ها در دقایق اضافه بازی دو سه موقعیت بسیار عالی را در میان غفلت مدافعان آلومینیوم از دست دادند که اگر یکی از آنها را به گل تبدیل می کردند مقام دومی خود را در روز پیروزی تراکتورسازی از دست نمی دادند. 
شرح گل‌ها: 
۰-۱(۱۸- آلومینیوم): ارسال رسول پیرزاده از سمت راست در بین دو مدافع سپاهان به میدواودی رسید تا او تک و تنها با ضربه ای مطمئن گل اول بازی را به ثمر برساند. 
۱-۱(۲۸- سپاهان): ارسال محمد غلامی از سمت راست پشت مدافعان آلومینیوم در دهانه دروازه به خلعتبری رسید تا او در حالتی نامتعادل ضربه نامطمئنی را به توپ بزند و با چاشنی شانس گل تساوی را به ثمر برساند. 
۱-۲(۴۱- آلومینیوم): شوت امجد شکوه مقام از فاصله ای ۳۰ متری بر تور دروازه شهاب گردان بوسه زد. 
۲-۲(۵۵- سپاهان): پس از اینکه جالوویچ در محوطه جریمه توسط مجتبی روشنگر سرنگون شد داور نقطه پنالتی را نشان داد. خلعتبری نیز این ضربه پنالتی را باز هم با چاشتی شانس و در حالی که قبل از زدن ضربه سر خورده بود به گل تبدیل کرد. 
دقایق حساس: 
دقیقه ۲- ارسال بازیکنان آلومینیوم از سمت چپ و ضربه سر خطرناکی که با واکنش عالی گردان به گل تبدیل نشد. 
دقیقه ۱۷- ارسال مواج پاپی از سمت راست در پشت مدافعان با ضربه جالوویچ همراه شد که مجتبی روشنگر به خوبی توپ را دور کرد. 
دقیقه ۲۹- ارسال پاپی و ضربه سر غلامی در دستان روشنگر قرار گرفت. 
دقیقه ۳۸- با وجود اشتباه بولکو توپ در موقعیت مناسب به خلعتبری رسید که ضربه او در دستان روشنگر قرار گرفت. 
دقیقه ۵۶- ارسال بازیکنان آلومینیوم از سمت راست با ضربه سر محکم میدواودی همراه شد که باز هم گردان با واکنشی خوب مانع گل شدن توپ شد. 
دقیقه ۶۹- ضربه کاشته محمدرضا خلعتبری از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه آلومینیوم برخورد کرد. 
دقیقه ۸۴- ارسال بازیکنان آلومینیوم نزدیک بود با ضربه طالبی تبدیل به یک گل به خودی زیبا شود اما او شانس آورد که توپ راهی کرنر شد. 
اتفاق ویژه: 
نتیجه تساوی هیچ کدام از دو تیم را راضی نکرد، سپاهان با این تساوی نایب قهرمانی را از دست داد و آلومینیوم نیز به لیگ دسته اول سقوط کرد ضمن اینکه سپاهان با این نتیجه تماشاگران ذوب آهن را که برای تشویق سپاهان به ورزشگاه فولادشهر آمده بودند، ناراضی به خانه فرستاد.
بهترین بازیکن: 
بدون شک محمدرضا خلعتبری با دو گلی که زد شایسته این عنوان است؛ او روی هر دو گل خوب عمل کرد و در طول مسابقه نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فوتبال طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 78
  • بازدید سال : 2,386
  • بازدید کلی : 109,911
  • کدهای اختصاصی

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


    برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


    دریافت كد گالری عكس در وب

    
    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک