loading...
سپاهان
سپاهانی بازدید : 196 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

http://sepahanfc.ir/uploads/Motefareghe/7.gifاستقلال با رسیدن به امتیاز ۶۷ در لیگ دوازدهم به همراه سپاهان که در لیگ‌های نهم و یازدهم به همین امتیاز رسیده بود در حال حاضر رکورد بهترین امتیاز قهرمان لیگ را در اختیار دارند تا همچنان همان فرمول قدیمی پابرجا بماند که برای قهرمان شدن در لیگ هجده تیمی باید

 مقایسه میانگین امتیازی قهرمان فوتبال ایران با میانگین تیمهای صدرنشین در لیگهای اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایتالیا و فرانسه نشان می دهد که قهرمان فوتبال ما برای نزدیک شدن به روند امتیاز گیری در کشورهای صاحب فوتبال فاصله زیادی دارد "

از فرمول دو امتیاز برای هر بازی بعلاوه یک امتیاز سوپاپ اطمینان که در مجموع به عدد ۶۹ می رسد استفاده کرد. 
۶۷ امتیاز در ۳۴ بازی به این معناست که استقلالی ها به صورت میانگین ۹۷/۱امتیاز از هر بازی بدست آورده اند تا همچنان فاصله زیادی تا رسیدن به رکورد فولاد خوزستان در راه رسیدن به قهرمانی لیگ چهارم داشته باشند که با میانگین امتیازی فوق العاده ۱۳/۲ در هر بازی قهرمان شد. مقایسه میانگین امتیازی قهرمان فوتبال ایران با میانگین تیمهای صدرنشین در لیگهای اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایتالیا و فرانسه نشان می دهد که قهرمان فوتبال ما برای نزدیک شدن به روند امتیاز گیری در کشورهای صاحب فوتبال فاصله زیادی دارد. 
لیگ فرسایشی 
لیگ دوازدهم به عنوان آخرین لیگ هجده تیمی فوتبال ایران از روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۱ و با برگزاری پنج بازی به صورت رسمی آغاز شد و در نهایت هم در روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲با انجام ۹ بازی همزمان به پایان رسید تا یک دوره زمانی ۲۹۴ روزه برای مسابقات امسال به ثبت برسد آن هم در شرایطی که برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که تا خرداد امسال هم ادامه دارد وقفه های زیادی را در طول لیگ دوازدهم ایجاد کرد و نتیجه اصرارهای کارلوس کی روش در برگزاری اردوهای بلند مدت باعث شد تا فشردگی مسابقات لیگ در سال ۱۳۹۲ سروصدای همه تیم‌های مدعی به خصوص سپاهانی

 رد و بدل شدن ۶۸۶ گل در طول ۳۴ هفته لیگ میانگین ۲۴/۲ گل برای هر بازی را به ثبت رساند که از لحاظ آماری در بین این شش دوره اخیر لیگ که تعداد تیمها به هجده تیم رسیده کمترین تعداد گل بوده است "

ها را در بیاورد و اصرار سازمان لیگ برای بستن پرونده لیگ دوازدهم تا بیستم اردیبهشت سرانجام لیگ فرسایشی و خسته کننده فوتبال ایران را به پایان رساند. 
برهوت گل 
برگزاری ۳۰۶ مسابقه در این مدت فشار زیادی به تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران آورد و خیلی از آنها مجبور شدند دوران بدنسازی پیش از فصل را در میانه های فصل هم تکرار کنند. رد و بدل شدن ۶۸۶ گل در طول ۳۴ هفته لیگ میانگین ۲۴/۲ گل برای هر بازی را به ثبت رساند که از لحاظ آماری در بین این شش دوره اخیر لیگ که تعداد تیمها به هجده تیم رسیده کمترین تعداد گل بوده است و شاید دلیل آن را در شرایط سقوط ۵/۴ تیم از لیگ برتر دانست که باعث شد احتیاط در دستور کار اکثر تیمها قرار گیرد تا لااقل کابوس سقوط را از سر خودشان دور کنند. در ادوار گذشته لیگ، دوره هفتم با ۷۲۱، لیگ هشتم با ۷۸۱، لیگ نهم با۷۸۲، لیگ دهم ۷۴۲ با و لیگ یازدهم با ۷۲۰ گل آماری به مراتب بهتر از لیگ امسال به ثبت رسانده اند. بهترین خط حمله لیگ به سپاهان رسید که با ۶۰ گل زده و با اختلافی پنج گله نسبت به تراکتورسازی به این عنوان رسید. بهترین خط حمله ادوار دوازده دوره لیگ همچنان در اختیار

 ۳۳ گل زردها فقط توسط سه بازیکن به ثمر رسید و خلعتبری با ۱۳ گل، سوکای با ۱۱ و امید ابراهیمی با ۸ گل حدود نیمی از گلهای سپاهان را به نام خودشان ثبت کردند "

استقلال است که در لیگ هشتم با ۷۰ گل قهرمان شد. 
۳۳ گل زردها فقط توسط سه بازیکن به ثمر رسید و خلعتبری با ۱۳ گل، سوکای با ۱۱ و امید ابراهیمی با ۸ گل حدود نیمی از گلهای سپاهان را به نام خودشان ثبت کردند. پر گل ترین بازی های لیگ در هفته های سوم و چهارم به ثبت رسید که داماش ۵ بر۳ پیکان را شکست داد و نفت تهران با نتیجه ۶ بر ۲ در مقابل همنام آبادانی اش به پیروزی رسید. پیروزی شش گله فجر در مقابل داماش، پرسپولیس در برابر پیکان و ذوب آهن در مقابل نفت آبادان هم سه گانه شش تایی های لیگ دوازدهم بود. 
صبا رکورددار تساوی 
از تعداد ۳۰۶ مسابقه ۱۰۵ بازی یعنی چیزی بیشتر از یک سوم این مسابقات با نتیجه تساوی به پایان رسید که در این بین صبای قم رکوردار شد و با ۲۵ مساوی در ۳۴ هفته تیمی محتاط و حسابگر را به فوتبال ایران معرفی کرد. البته از بین همین تعداد تساوی هم ۴۶ بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسیده که دلیل خوبی برای کاهش تعداد گل بازیهای امسال است. هفته ۲۴ هم با ثبت شش بازی

 باید یادی هم از شهرآورد پرسرو صدای پایتخت کرد که در هر دو بازی رفت و برگشت گلی نداشت تا پرسپولیس و استقلال هم خودشان را در لیست تیمهای دارای بازیهای بدون گل قرار دهند "

بدون گل در صدر هفته های پرمساوی لیگ قرار دارد. در این بین باید یادی هم از شهرآورد پرسرو صدای پایتخت کرد که در هر دو بازی رفت و برگشت گلی نداشت تا پرسپولیس و استقلال هم خودشان را در لیست تیمهای دارای بازیهای بدون گل قرار دهند. تساوی های پر گل لیگ هم در بازی صبا با داماش و آلومینیوم با فجر به پایان رسید که هر دو تیم موفق شدند سه بار دروازه حریفشان را باز کنند. 
سبقت پیکان از استیل آذین 
اما ضعیف ترین خط دفاعی لیگ هم به شاگردن فیروز کریمی رسید که با ۶۶ گل خورده و تفاضلی معادل با ۴۰- راهی لیگ دسته اول شدند. پیکانی ها با این تعداد گل خورده آمار بدترین خط دفاعی اداوار مختلف لیگ برتر را از دست استیل آذینی که در لیگ دهم ۶۳ گل خورده بود خارج کردند. پیکانی ها در هفته سوم و در مقابل داماش پنج گل خوردند و در هفته چهاردهم با شش گل به پرسپولیس باختند تا رکوردی تازه را در تعداد گلهای خورده ثبت کنند. 
بیشترین برد در اختیار استقلال و سپاهان قرار گرفت که با نوزده پیروزی نام خودشان را به عنوان رکورد داران برد در لیگ دوازدهم ثبت کردند

 داماش گیلان با دریافت ۸۲ کارت زرد و شش کارت قرمز عنوان خشن ترین تیم لیگ دوازدهم را بدست آورد. خشن ترین بازیکن لیگ هم شجاع خلیل زاده مدافع مس کرمان بود که با یازده کارت زرد و یک کارت قرمز آماری عجیب از خودش به جا گذاشت "

و کمترین برد هم به گهر دورود رسید که فقط سه بار طعم پیروزی را در مقابل ذوب آهن، راه آهن و پیکان چشید. البته گهری ها در کنار پیکان بیشترین تعداد شکست را با ۲۱ باخت تجربه کردند. 
عنوان آقای گلی هم در حالی به سید جلال رافخایی رسید که بر خلاف آمار نوزده گله او در رسانه ها، سایت فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع اصلی ثبت آمار، گل دوم ملوان در مقابل آلومینیوم هرمزگان را به نام پژمان نوری ثبت کرده و فقط هجده گل برای رافخایی در نظر گرفته تا هرچقدر که ملوانی ها در طول نیم فصل دوم اوضاعی بحرانی و دور از انتظار داشتند لااقل مهاجمشان کفش طلایی لیگ دوازدهم را بدست آورد. رافخایی در طول فصل ۹ بار هم از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد تا بعد از سالها حضور در کورس آقای گلی سرانجام این عنوان را بدست آورد. 
شمالی ها در زمینه دیگری هم دارای رکورد شدند و داماش گیلان با دریافت ۸۲ کارت زرد و شش کارت قرمز عنوان خشن ترین تیم لیگ دوازدهم را بدست آورد. خشن ترین بازیکن لیگ هم شجاع خلیل زاده مدافع مس کرمان بود که با یازده کارت زرد و یک کارت قرمز آماری عجیب از خودش به جا گذاشت. البته باید یادی هم از محمد مختاری مدافع داماش کرد که با ۹ کارت زرد و دو کارت قرمز دست کمی از خلیل زاده نداشت. 
توضیح: اطلاعات و آمار مربوط به جدول گلزنان از سایت رسمی فدراسیون فوتبال استخراج شده و به همین دلیل ممکن است با آمار اعلام شده توسط بقیه رسانه ها متفاوت باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فوتبال طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 2,435
  • بازدید کلی : 109,960
  • کدهای اختصاصی

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


    برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


    دریافت كد گالری عكس در وب

    
    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک