loading...
سپاهان
سپاهانی بازدید : 128 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

هفته سی و دوم لیگ برتر جام خلیج فارس، دیدار تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان 
ورزشگاه: آزادی تهران 
تماشاگر: ۶۰ هزار نفر 
استقلال یک - سپاهان یک 
داور: سعید مظفری‌زاده، کمک داور اول: محمدرضا ابوالفضلی، کمک داور دوم: محمدرضا منصوری، داور چهارم: جواد شرفی 
ناظر داوری: نوید مظفری 
گل‌ها: محرم نویدکیا (دقیقه ۶۶) برای سپاهان و محسن ایران‌نژاد (گل به خودی، دقیقه ۹۰+۳) برای استقلال 
اخطار: فرشید طالبی (۱۳) و محمدرضا خلعتبری (۴۵+۳) از سپاهان؛ امیرحسین صادقی (۴۵+۳) و سید ایمان موسوی (۸۱) از استقلال 
اخراج: فرشید طالبی (دقیقه ۳۵ با کارت زرد دوم)؛ سید ایمان موسوی (دقیقه ۸۶ با کارت زرد دوم) 
استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، علی حمودی، مجتبی جباری، جواد نکونام، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده (از دقیقه ۶۵: عباس محمدرضایی)، سید ایمان موسوی، فرهاد مجیدی (از دقیقه ۷۵: سیاوش اکبرپور). 
سرمربی: امیر قلعه‌نویی 
سپاهان: شهاب گردان، میلان سوشاک (از دقیقه ۲۳: محسن ایران‌نژاد)، علی احمدی، فرشید طالبی، حسن جعفری، امید ابراهیمی، امین جهان‌عالیان (از دقیقه ۳۸: محمدحسین مرادمند)، احسان حاج‌صفی، محرم نوید‌کیا، جواهیر سوکای (از دقیقه ۶۹: مهدی جعفرپور) و محمدرضا خلعتبری. 
سرمربی: زلاتکو کرانچار 
شرح بازی: 
سپاهان و استقلال درحالی با قضاوت سعید مظفری‌زاده برای دومین بار در فروردین ماه جاری در ورزشگاه آزادی با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند که حساسیت و نقش تعیین کننده این مسابقه در رسیدن هر یک از دو تیم به عنوان قهرمانی، به این جدال لقب شبه‌فینال لیگ را داده بود. سپاهانی‌ها درحالی پا به ورزشگاه آزادی گذاشتند که اروین بولکو و حسین پاپی دو تن از تاثیرگذارترین بازیکنانشان را دراختیار نداشتند و آرش برهانی نیز در طرف مقابل، سرشناس‌ترین غایب آبی‌پوشان بود. 
استقلال در زمین خود و با استفاده از شرایط میزبانی، از همان دقایق ابتدایی نیمه اول دروازه سپاهان را تحت فشار حملات خود قرار داد و بارها روی دروازه گردان خطرساز شد. سپاهان نیز با اتکا به فرارهای سریع خلعتبری و سوکای درصدد باز کردن دروازه استقلال برآمد اما موقعیت‌های دو تیم به ثمر نرسید. مصدومیت میلان سوشاک در دقیقه ۲۵ و تعویض اجباری او با محسن ایران‌نژاد اولین بدشانسی کرانچار در این مسابقه بود که برنامه‌های سرمربی کروات زردپوشان را به هم ریخت. اما این پایان ماجرا نبود و اخراج فرشید طالبی در دقیقه ۳۵ سپاهان را ۱۰ نفره کرد تا کرانچار مجبور شود حسین مرادمند مدافع را به جای جهان‌عالیان هافبک به میدان بفرستد و دومین تعویض اجباری‌اش را انجام دهد. 
استقلالی‌ها از فرصت ۱۰ نفره شدن حریف استفاده کردند و بر دامنه حملاتشان به سمت دروازه سپاهان افزودند؛ سپاهانی‌ها هم در این مدت بیشتر رو به ضد حمله آوردند اما موقعیت‌های دو تیم در نیمه اول راه به جایی نبرد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. 
در نیمه دوم قلعه‌نویی برای افزایش بار تهاجمی استقلال، فرزاد حاتمی را به میدان فرستاد. این نیمه با حملات سپاهان شروع شد اما زردپوشان در هنگام حمله کم تعداد بودند و در سازماندهی موقعیت‌های خود ناکام می‌ماندند. بازی در ابتدای این نیمه پایاپای دنبال شد و اندکی از تب و تاب نیمه اول کاسته شد. جدال دو تیم در میانه‌های میدان دنبال می‌شد که سوکای با یک فرار زیبا توپ را به نویدکیا رساند و کاپیتان فرصت‌طلب سپاهان نیز بهترین بهره را از این توپ برد و با زدن گل برتری، تیم ۱۰ نفره سپاهان را مقابل تماشاگران پرشمار استقلال پیش انداخت. 
استقلالی‌ها که مانند نیمه‌نهایی جام حذفی از سپاهان 10 نفره گل خورده بودند درصدد جبران نتیجه برآمدند اما مدافعان آماده سپاهان و عملکرد خوب شهاب گردان مانع از نتیجه‌گیری آبی‌پوشان شد. سید ایمان موسوی در دقیقه ۸۶ به علت تمارض در محوطه جریمه و دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا دو تیم در تعداد بازیکن مساوی شوند. با پایان نود دقیقه قانونی این مسابقه، اعلام ۷ دقیقه وقت اضافه خاطره بازی با پرسپولیس با قضاوت مظفری زاده را در ذهن هواداران سپاهان تداعی کرد. درحالی که ۳ دقیقه از وقت‌های تلف شده گذشته بود اشتباه محسن ایران‌نژاد به قیمت گل تساوی استقلال تمام شد تا دو تیم امتیازها را در تهران قسمت کنند. 
با رقم خوردن این نتیجه، دیدارهای دو هفته پایانی لیگ برتر که برخلاف وعده قبلی سازمان لیگ، فقط در هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار شد؛ جایی که سپاهان باید در هفته 33، ۱۶ روز زودتر از رقیب مستقیمش در راه قهرمانی به میدان برود. 
شرح گل‌ها‌: 
۱-۰ سپاهان (دقیقه ۶۶: محرم نویدکیا): حرکت انفجاری سوکای از سمت چپ و ارسال دقیق او به محرم نویدکیا رسید و کاپیتان سپاهان در غیاب مدافعان استقلال توپ را با یک شوت سرضرب، محکم و زیبا به زیر طاق دروازه استقلال چسباند و کاری هم از دست مهدی رحمتی برنیامد. 
۱-۱ استقلال (دقیقه ۹۰+۳: گل به خودی محسن ایران‌نژاد): استقلالی‌ها در یک ضد حمله توپ را به محوطه جریمه سپاهان رساندند و ضربه سر محسن ایران‌نژاد که در میان دو مهاجم استقلال به توپ ضربه زد، وارد دروازه تیمش شد و گل به خودی او، استقلال را به گل تساوی رساند. 
دقایق حساس: 
دقیقه ۲- ارسال بلند استقلالی‌ها از سمت چپ دروازه سپاهان را احسان حاج‌صفی با سر دور کرد. 

دقیقه ۵- اولین موقعیت جدی مسابقه؛ ضربه سر محکم بازیکن استقلال به سمت مرکز دروازه گردان فرستاده شد اما دروازه‌بان سپاهان این توپ را به کرنر فرستاد. 
دقیقه ۱۱- کرنر بلند حاج‌صفی را مهدی رحمتی با دست راست دفع کرد. 
دقیقه ۱۱- شوت زمینی جواهیر سوکای از پشت محوطه جریمه استقلال در آغوش رحمتی قرار گرفت. 
دقیقه ۲۰- فرهاد مجیدی روی یک ارسال کرنر صاحب توپ شد اما شوت او با برخورد به بازیکن سپاهان جلوی پای حنیف عمران‌زاده افتاد. عمران‌زاده در آستانه دروازه سپاهان به توپ ضربه زد اما گردان دروازه سپاهان را از این خطر مسلم نجات داد. 
دقیقه ۲۵- شوت سرکش هاشم بیک‌زاده با فاصله زیادی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت. 
دقیقه ۲۹- ایمان موسوی با یک پرتاب اوت توپ را به مجتبی جباری رساند و شوت او که به نظر نمی‌رسید در چارچوب باشد، با برخورد به پشت پای بازیکن سپاهان خطرساز شد که گردان با شیرجه خود این توپ را دفع کرد. 
دقیقه ۳۷- جواد نکونام پشت ضربه آزاد قرار گرفت و ارسال مستقیم و خطرناکی را روانه دروازه سپاهان کرد که از کنار دروزاه طلایی‌پوشان به بیرون رفت. 
دقیقه ۳۹- ضربه سر حنیف عمران‌زاده به طرز خطرناکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. 
دقیقه ۵۳- اوت بلند موسوی روی سر عمران‌زاده فرود آمد اما ضربه سر وی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه ۷۲- سانتر خسزو حیدری در دستان شهاب گردان قرار گرفت. 
دقیقه ۷۳- شوت از راه دور فرزاد حاتمی در میانه راه به زمین برخورد کرد اما شهاب گردان روی خط دروازه سپاهان این توپ را در آغوش گرفت. 
دقیقه ۸۳- پاس قطری حمودی در محوطه جریمه سپاهان به فرزاد حاتمی رسید اما سرعت توپ زیاد بود و از جلوی پای حاتمی رد شد و به بیرون رفت. 
بهترین بازیکن: 
محرم نویدکیا در این مسابقه عملکرد خوبی داشت و در صحنه گل نیز با هوشیاری و فرصت طلبی بسیار، نهایت استفاده را از پاس سوکای برد؛ امید ابراهیمی نیز در غیاب مدافعان سپاهان بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و اجازه نداد سپاهان در این بازی مثل بازی های قبل آنچنان از عمق دفاعی فشار ببیند.
اتفاق ویژه: 
درحالی که سپاهان می‌توانست با برتری در این دیدار خیال خود را از بابت قهرمانی تاحدود زیادی آسوده کند، در دقایق تلف شده و با یک گل به خودی تن به تساوی داد تا خاطره تلخ وقت‌های اضافه بار دیگر برای این تیم تکرار شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فوتبال طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 2,669
  • بازدید کلی : 110,194
  • کدهای اختصاصی

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


    برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


    دریافت كد گالری عكس در وب

    
    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک