loading...
سپاهان
سپاهانی بازدید : 241 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (1)

هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال 
سپاهان ۳ - نفت تهران یک 
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: ۳ هزار نفر 
گل‌ها: اروین بولکو(۱۲)، محمدرضا خلعتبری(۴۵) و امید ابراهیمی(۸۹- پنالتی)- رضا نوروزی(۵۳) 
اخطارها: اروین بولکو(۳۸) از سپاهان و وحید حمدی نژاد(۶۶) از نفت 
اخراج: اروین بولکو(۴۱- کارت زرد دوم) از سپاهان و بهمن کامل(۸۷) از نفت تهران 
سپاهان: شهاب گردان، علی احمدی، میلان سوشاک، فرشید طالبی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، امین جهان عالیان(۶۲- حسن جعفری)، حسین پاپی(۶۸- محرم نویدکیا)، محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای(۵۳- محسن ایران نژاد) 
سرمربی: زلاتکو کرانچار 
نفت تهران: حامد فلاح زاده، وریا غفوری، بهمن کامل، احمد آل نعمه، وحید حمدی نژاد، علی عزتی، محمد حسین مهر آزما، رضا نوروزی، مگنو باتیستا(۲۴- امین منوچهری)، محسن یوسفی(۷۷- مهدی خیری) و مصطفی سیفی(۶۷- رحیم زهوی). 
سرمربی: منصور ابراهیم زاده 
کادر داوری: محسن قهرمانی،محسن فریمانی،حسن یوسفی و جوادشرفی 
ناظر: عبداله باعزم 
شرح بازی: 
سپاهان و نفت تهران در حالی به مصاف هم می‌رفتند که هر دو تیم به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند. ۳ امتیاز این دیدار سپاهان را به جز اینکه موقتاً به صدر جدول می‌فرستاد، حتی در صورت برتری استقلال در بازی با گهر به درد سپاهان می خورد و در آن سو ۳ امتیاز برای نفت تهران حکم نزدیک تر شدن به رتبه چهارم فولاد را داشت زیرا بدون شک اگر قهرمان جام حذفی سپاهان باشد این رتبه اهمیت ویژه ای به لحاظ سهمیه آسیایی بودنش پیدا خواهد کرد. 
به دلیل حساسیت ۳ امتیاز این دیدار برای هر دو تیم دیدار با بازی تهاجمی دو تیم آغاز شد البته باز هجومی نفت در دقیقه ۱۲ کار دست این تیم داد و پس از توپ دزدی جهان عالیان با پاس در عرض سوکای، بولکو گل اول سپاهان را به ثمر رساند. 
پس از گل باز هم سپاهان بود که از سمت چپ و روی فرارهای سوکای حساب باز کرده بود اما پرچم‌های کمک داور دوم بازی مانع از موقعیت سازی برای سپاهان می‌شد. 
در دقیقه ۳۷ پس از اینکه طالبی خطای مبتدیانه ای روی نوروزی مرتکب شد، محسن قهرمانی نقطه پنالتی را به نفع نفت نشان داد تا طالبی که در بازی استقلال از مسابقه اخراج شد و مقابل الاهلی هم خوب ظاهر نشد، در چندمین بازی پیاپی باز هم برای تیمش دردسر ساز شود. البته غفوری این ضربه را از دست داد تا دقایقی بعد خلعتبری به زیبایی در حالی که سپاهان به دلیل اخراج بولکو ۱۰ نفره بود، گل دوم را به ثمر برساند و نیمه اول هم با همین نتیجه به پایان برسد. 
در نیمه دوم دقایقی قبل از اینکه ایران نژاد با سوکای تعویض شود طی یک اشتباه که احسان حاج صفی مرتکب شد رضا نوروزی گل اول را به ثمر رساند تا با به حداقل رسیدن اختلاف ۴۰ دقیقه باقیمانده بسیار حساس شود. 
در حالی که سپاهان ۱۰ نفره در حال دفاع کردن بود و نفت حملات پرشمار خود را روی دروازه سپاهان طرح ریزی می‌کرد سپاهان توسط خلعتبری و نویدکیا چند موقعیت روی ضد حمله دروازه نفت ایجاد کرد که به گل ننشست.
از حدود دقیقه ۷۰ این سپاهان بود که با هنرنمایی نویدکیای تازه به میدان آمده در میانه میدان توپ و میدان را در دست گرفت و دو سه موقعیت خطرناک را روی دروازه نفت ایجاد کرد. 
البته نفت که چیزی برای از دست دادن نداشت نیز پس از گذشت ۱۰-۱۵ دقیقه بازی هجومی خود را ادامه تا ۵ دقیقه پایانی بازی تبدیل به دقایق حساسی شود. 
اما بازی کنترلی سپاهان در این ۵ دقیقه علاوه بر اینکه نتیجه داد یک گل دیگر هم از روی نقطه پنالتی توسط امید ابراهیمی در پی داشت تا سپاهان با نتیجه ۳ بر یک پیروز این دیدار باشد و به صدر جدول باز گردد؛ بدون شک درخشش محمدرضا خلعتبری که این روزها دوباره به دوران اوج خود بازگشته و ستاره بدون حرف بازی های سپاهان به شمار می رود، در پیروزی تیم اصفهانی کاملا مشخص بود.

شرح گل‌ها:
 
۱-۰(۱۲- سپاهان): بعد از اینکه جهان عالیان توپ را در میانه میدان از غفوری ربود در سمت چپ توپ را به سوکای سپرد تا او با نفوذ و یک پاس در عرض رو به عقب تماشایی، بولکوی تنها را صاحب توپ کند تا او با یک استپ و شوت مهار نشدنی گل اول بازی را به ثمر برساند. 
۲-۰(۴۵- سپاهان): بعد از اشتباه سوکای با مدافع حریف در میانه میدان توپ به در موقعیتی تک به تک به خلعتبری رسید تا او پس از طی یک نیمه زمین گل دوم سپاهان را به ثمر برساند. 
۲-۱(۵۳- نفت تهران): پس از اشتباه حاج صفی و کاشتن توپ برای بازیکن نفت، سیفی توپ را از سمت راست ارسال کرد و امین منوچهری گل اول نفت را با ضربه سر به ثمر رساند. 
3-1 ( 88 - سپاهان): ضربه پنالتی زمینی امید ابراهیمی به گوشه دروازه تیم نفت تهران رفت و آب سردی بر پیکره تیم منصور ابراهیم زاده ریخت.
دقایق حساس: 
دقیقه ۳۸- پس از خطای فرشید طالبی بر روی رضا نوروزی داور اعلام خطای پنالتی کرد اما وریا غفوری توپ را به بیرون زد تا فرصت تساوی از دست برود. 
دقیقه ۵۴- ارسال یوسفی از سمت چپ را مهرآزما با شوتی محکم به بیرون زد. 
دقیقه ۶۳- ضربه فنی احسان حاج صفی با پای راست از بالای دروازه نفت به بیرون رفت. 
دقیقه ۷۱- شوت محکم حاج صفی به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه ۷۱- ثانیه‌هایی بعد از شوت قبلی باز هم حاج صفی از گوشه محوطه جریمه شوت محکم دیگری را زد که با واکنش دروازه بان به کرنر رفت. 
دقیقه ۷۵- ضربه سر رضا نوروزی روی کرنر ارسالی یوسفی با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. 
دقیقه ۷۷- امید ابراهیمی در حالی که در دو، سه قدمی دروازه نفت قرار داشت اما با ضربه ای بی دقت توپ را به آسمان فرستاد. 
دقیقه ۸۶- پاس در عرض منوچهری نزدیک بود با اشتباه طالبی به گل تساوی تبدیل شود اما گردان هرطور که بود توپ را جمع کرد. 
اتفاق ویژه: 
سپاهان با این پیروزی پس از هفته ها دوباره به طور موقت صدر جدول بازگشت و برای استقلال خط و نشان کشید. تیم اصفهانی حالا با آرامشی نسبی به مصاف الاهلی می رود. هواداران سپاهان که با این برد تیم محبوب خود را بالاتر از استقلال در صدر جدول رده بندی می بینند با شعار" استقلال آماده باش" به استقبال دیدار دوباره با آبی پوشان رفتند. دیداری که بی شک تعیین کننده قهرمان لیگ برتر است. 
بهترین بازیکن: 
بدون شک محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای در بازی امروز سپاهان بهترین بازیکنان تیم اصفهانی بودند. خلعتبری در بازی امروز گل زد، پنالتی گرفت و بازیکن حریف با هوشمندی او از مسابقه اخراج شد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط amir007 در تاریخ 1392/01/18 و 1:30 دقیقه ارسال شده است

ای است قدرت برتر شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فوتبال طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 325
  • بازدید سال : 2,633
  • بازدید کلی : 110,158
  • کدهای اختصاصی

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران


    برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


    دریافت كد گالری عكس در وب

    
    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک